Sunday 19 August 2012

A pile of shit.

It's a beautiful Sunday morning and I feel like I got hit by a truck. Swollen, puffy eyes, a cold from hell, tired so tired and tomorrow I'm suppose to attend daycare with Andréa for the last day of "schooling in". My suspicion is that one of the little toddlers over there gave me this very nasty cold. I look funny, totally swollen under and over my eyes and my facial skin is red and irritated from my new cleansing products. I've been swollen since Thursday so I don't know if it's because of the cold (the cold hit me yesterday) or if it's the new face products I'm using. In that case I'm really disappointed because they costed me a minor fortune. Either way, I look like a freak and feel like a pile of shit. H thinks it's time for me to go see a doctor.

The girls are doing fine but they've also been a bit tired this weekend, probably from starting daycare again. Andréa seems to be feeling at home already and Friday she napped over 2 hours, totally knocked out on the floor together with her new friends. So cute.

Sleeping good at the daycare...

6 comments:

  1. Usch, stackare! Ett läkarbesök låter som en bra idé... Hoppas det blir bättre snart.

    ReplyDelete
  2. Ja om det inte blir bättre får jag väl snällt gå iväg. Jag vet att jag fått sådana här reaktioner förrut, utan uppenbar anledning, och det har gått över på någon vecka eller så. Men det ser lite ut som jag blivit misshandlad, lagom kul att visa sig ute.. Nope...

    ReplyDelete
  3. Det är helt normalt att reagera på nya produkter som jobbar med huden i början. Räkna med upp till en månads utbrott sedan ordnar det (förhoppningsvis) till sig. Kram från skönhetskonsulten i hagen :-)

    ReplyDelete
  4. Hej skönhetskonsulten! Kul att du fortfarande tittar in :). Nu är svullnaden så gott som borta och min hur ser bättre och bättre ut - tack och lov! Det är en chanstagning det där, när man byter produkter för de flesta är ju hutlöst dyra och tänk sen om de inte passar ens hy... Men med en skopa tålamod blir nog det här riktigt bra tror jag. Hoppas allt är bra med dig och din fina familj?
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Ja man får ha lite tålamod, kanske hade det med "portömningen" att göra också? Det brukar bli bara mer när man klämmer eftersom de "kläcks" under huden och sprider sig innan finnen kommer upp till ytan.
    Så klart att jag kollar läget :-) Här är det bara bra! Jobbar förmiddagar med MaltMagnus och underhåller mina skönhetskunder, eftermiddagarna/kvällar spenderar jag med Malte och genom att pyssla hemma. Mycket bak blir det, har blivit riktigt "proffs" på det!
    Stor kram till dig och familjen, hoppas vi kan ses framöver när jag kan ta en sväng till sthlm med Malte och ta en fika.

    ReplyDelete
  6. @ Veronica: hör bara av dig när du är i krokarna, ni är alltid välkomna!

    ReplyDelete