Monday 14 February 2011

Robbed!

Finally H and me were going to have a whole afternoon and night by our selfs! Yesterday we dropped Lovisa of at her lovely godparents and took off for an afternoon in Downtown Montreal. After a cozy lunch at an Italian resto we visited the food market Atwater and bought some nice cheese and coffee. I payed for the coffee and after that my wallet was gone. I discovered it much later unfortunately, when I was suppose to pay for the movie tickets... It's gone, missing, vanished. Somebody stole it, I don't know when or how. I could have forgotten it at the coffee place or somebody could have snatched it from my purse, I don't know! Bloody irritating! I had my VISA and drivers license in there, but even more unfortunate is that I had Lovisa's medical card and her Canadian citizenship card.
Despite this we decided that we were going to have a nice, romantic and great evening. We saw the movie "Barney's version" and that really made me forget about the wallet incident. Well, maybe not forget it but at least made me realize that it's not the end of the world to loose a wallet... I give the movie 4 out of 5 - see it if you can! When we got home, around 9 PM (insanely late, I know!) we were both extremely tired. How is it going to be when we have two rascals instead of one? 

Today we picked up a happy Lovisa that had a marvelous time, they took her to the zoo and she was totally amazed by all the animals! So we all had a break from our usual weekend routines and I think we all needed that... H just gave me a big hug and said that we have to do this more often... I wonder... Last time we went to the movies together was over 1,5 years ago and I have a feeling that it will be at least that to our next movie night. But the great thing is when it's that rare you really appreciate it!

The scary thing is that I really missed Lovisa! I know, it sounds really ridiculous and a bit pathetic, but how on earth am I going to make it a whole month without her??????

6 comments:

  1. Happy Valentines! Vad obehagligt med plånboken,usch.. Ikväll ska vi ut och äta (East/West minsann) det händer inte så ofta det heller. Du får Skypa järnet med Lovisa när du är på hemmaplan, skönt med teknikens under! Hur kommer det sig att du väljer att föda i Sverige och inte i Kanada (har de inte samma standard)?

    ReplyDelete
  2. Detsamma! Vad mysigt att fira Valentine's på East West, du vet ju att det är en av mina favoriter :). Senast jag var där hade de utökat menyn och serverade nu andra varmrätter än sushi, jag åt älgstek med rotfruktsgratäng!
    Jag har inget medicalcard här i Canada och det är främst därför (det skulle blir väldans dyrt...) men sen har jag också kvar mitt jobb i Sverige och det underlättar att få föräldrapenning etc om mitt barn är svenskt.
    Ha en mysig och romantisk middag :)!

    ReplyDelete
  3. Usch vad trist att bli av med plånboken. Men bra att ni ändå lyckades ha en trevlig kväll. Nu vill jag bara be dig att ta fram stora tålamodet när du ska ha med montrealpolisen att göra, lycka till :). Förhandsinfo; Kopia på polisanmälan fick man inte vid anmälanstillfället. Den fick man rekvirera, mot betalning medelst check, per post. Suck. Och så får du väl besöka Gunnel på konsulatet då för att hämta ditt nya körkort, men du kanske kan fixa det i Sverige?

    Gällande Lovisa så kommer det att gå strålande. Det kommer säkert att bli apjobbigt stundtals men måste man så måste man, eller hur? Vips så har tiden gått och du får ha henne hos dig igen.

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Alltså, nu känns det som, är det värt att polisanmäla? Jag hade inte mycket kontanter i plånboken (vilken gör att det känns ännu mer "surt") och de ersätter väl inte övriga kort etc. Ja, nytt körkort fixar jag i Sverige det är ju mindre än 3 veckor dit och eftersom H har bilen till jobbet varje dag kör jag inte mycket. Måste ta reda på hur vi fixar nytt med card och can citizenship card till Lovisa bara, de var ju helt nya :(!

    Hoppas mars går jättefort, jag ska sysselsätta mig! Tur att jag har stor familj och en hel del vänner att umgås med. Kram!

    ReplyDelete
  5. Karin, räkna ihop kostnaderna du kommer att ha för nytt körkort, nytt medicarekort till Lovisa och ev. andra kostnader (ny plånbok t ex) - det är klart överstiger det inte självrisken nästan något så är det ju meningslöst. Jag blev ju av med hela handväskan med en massa saker i så det är ju lite skillnad förstås, även om de drog 1.500 i självrisk så blev det mycket pengar.

    Om du har kvar själva formuläret som medicarekortet fanns på så har du numret du ska ringa där. Det var väldigt smidigt. Citizen-kort har jag ju inget så det vet jag inte hur man gör med...

    ReplyDelete
  6. OK, tack för tipsen Åsa. Tror inte jag kommer upp i självrisken...

    ReplyDelete