Monday 20 February 2012

The adventures of Andréa....

It's high time to think about childproofing our home... Or just put her in the crib permanent!




In the next clip you understand why the walking chairs are banned in Canada... And it's kind of funny when Lovisa and H comes out from the bathroom... Yes, Lovisa likes to follow us to the toilet to make sure we do everything right. After we're done she normally applaud and say "bravo!", very encouraging!




I hope these video clips works, I have problems to look at the ones I put in a few days ago...

Today I'm home with two sick kids and I slowly feel the panic building up... What am I going to to all day? Any ideas?

5 comments:

  1. Jag kan inte se videon...vad trist! Hoppas ni får en bra dag - trots sjukdom. Rita, mycket TV ;), bygga koja, äta glass, läsa, äta mer glass...
    Emmett (och jag) väcktes just av telefonen efter en alldeles för kort lur. Grrrrrr. Ett j-a reklamsamtal. Det blir nog en lång dag här orta också...
    Kram Lena B

    ReplyDelete
  2. Nää, nu kan inte jag heller titta på den... Trist, det funkade i förmiddags! Dagen blev rätt OK men Lovisa klättrar förstås på väggarna när hon är hemma en hel dag. Och så sjuk är hon inte...
    Fy för telefonsamtal när är sovdags! Jag brukar sätta telefonen på ljudlös men det är ju inte alltid man kommer ihåg... Hoppas ni hade en bra dag iaf!
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Jag såg på dina videor! De är så fina. Men jag håller med, childproofing är nog ingen dum idé. Fingrar kläms ju så lätt. Det där var min skräck i vårt kök för vi har sådana där fina självstängande urtunga lådor :(. Men ack, nu är barnen snart tio och snart tretton, hur gick det till? Hoppas ni frisknar till snabbt.

    ReplyDelete
  4. Åh, tack, de är redan på bättringsvägen nu...
    Det är bara en tidsfråga innan Andréa (eller Lovisa) skadar sig här i lägenheten. Problemet är när det inte är "vår" lägenhet har man inte riktigt koll på alla faror... Men blir liksom varse när olyckan är framme. Men ugnsluckor, kontakter (redan gjort!)etc måste vi självklart ta tag i. Igår fastnade Andréa med sitt lillfinger i de där skydden under kyl/frys och oj, vad hon satt fast! Det lossnade en liten skinnflik eftersom jag var tvungen att dra ut hennes stackars finger. Men, det läker...
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Härligt att få se videon äntligen. Vilken fart hon får! Svårt för mamma att hinna med =)
    Lena B

    ReplyDelete