Friday 19 August 2011

To be continued...

I called the Children's hospital and complained about the long wait for Lovisas examinations. Without to much arguing they gave us a new time end of  September. H called St Justin Hospital (the other big hospital specialized in children here in Montreal) and managed to get an appointment in mid September. So from having an appointment in November (being "prioritized" according to the receptionist at the Childrens) we now have it in mid September. Hopefully, if everything is normal (and I'm not even thinking about the alternative yet), she'll only need the antibiotics for another month or so... 
Another very good thing is that she doesn't need to fast at St Justin, at the Childrens the routine is to keep them fasting for 6 hours before the examination. Try to explain that to a hungry 2-year old... Phu....

Cereal with milk, a favorite every morning...

6 comments:

  1. Vad skönt att ni fick tid i september. Håller tummarna att allt ska visa sig vara bra!
    Snygg haklapp - köpte en likadan till Emmett när vi var i Sverige =) Svenska grejer är bäst! ;)
    Lena B

    ReplyDelete
  2. Ja, det känns helt OK med en tid i september.

    De haklapparna är bäst! Och finns inte här tyvärr. Jag köpte på mig ett antal i Sverige. De har hållit bra. Tyvärr har några av dem smält (!) i vår nya diskmaskin...

    ReplyDelete
  3. Aha - ska komma ihåg det där med diskmaskin. Blir till att diska för hand istället antar jag. Fick faktiskt en sådan från Alex moster som bor i Montreal - så jag antar att de går att få tag på. Jag har heller aldrig sett dem i någon butik. Står inget företagsnamn i den - men den är blå med en dinosaurie =) Får väl testa den imorgon när Emmett ska äta gröt för första gången!

    ReplyDelete
  4. Men de ska gå att tvätta i diskmaskin. Men vår nya har ngt slags värmeelement i botten och jag hade dem längst ner. Så det går nog bra om jag har dem på övre plan. Nää, ingen handdisk i onödan här inte!

    Vad spännande med gröt! Är det det första han smakar i matväg?

    ReplyDelete
  5. Åh, vad skönt Karin!! Håller tummar och tår att det inte är nått! Massa kramar //Kerstin

    ReplyDelete