Tuesday 9 August 2011

Tired!

Well, Dr L might be a good doctor but breastfeeding is not her area I guess. She didn't even look at my boobs (not much to look at nowadays, I'll give her that), she just gave me the phone number to St Mary's breastfeeding clinic and said "don't stop breastfeeding!". I have no energy to go to a clinic! I have no car and to go by public transportation with 2 babies in Montreal is not an option!

Today I took Lovisa and Andréa to "story time in the park". It's Dorvals library's summer activities for kids. It's free and everyone are welcome so I thought we'd give it a try. For 30 minutes Lovisa actually sat still on a blanket listening to the story. Could have something to do with me feeding her fruits and cookies... Then the kids were suppose to make their own flowers of papers, pearls and strings. Lovisa ripped her flower in pieces and took of with another kids bike. Now she's napping and so should I. I'm exhausted.

2 comments:

  1. Kära fina Karin. Glöm inte bort att det är _du_ och ingen annan som bestämmer när du ska sluta amma. Ingen kan veta hur det känns och funkar utom du. Är det för jobbigt - du har ju riktiga tätisar - så är det ju ett fullgott alternativ att ge henne formula.

    Men om du vill fortsätta amma trots att det är så jobbigt så tycker jag du ska ta och försöka få en telefontid till allergikliniken på St Göran i Stockholm, för jag är rätt säker på att jag fick Cetirizin eller Zyrlex eller något liknande när jag var gravid. Vilket borde betyda att det kan funka utmärkt vid amning. Jag är faktiskt rätt säker. Kan också ha varit Clarityn. Det gick bra enligt min allergiläkare för allergin är så påfrestande för kroppen att man måste väga det ena mot det andra.

    Massor av stora kramar till dig!

    ReplyDelete
  2. Jag vill ju så gärna amma. Och eftersom det har funkat borde det kunna funka igen! Och jag är envis av naturen... Skam den som ger sig... Men visst trycker omgivningen med den stundande amningshysterin på och ger mig dåligt samvete. För vem är jag att ge min dotter astma, allergi och lägre IQ (nyligen genomförda studier!)???

    Jag kämpar på ettag till, försöker ta en dag i taget. Tyvärr har jag inget direkt stöd av mina närmaste här. De flesta är uppfödda på ersättning och har ingen direkt förståelse för min envishet.

    Kramar!

    ReplyDelete