Saturday 28 April 2012

Phew...

If you're looking for a total make over you can have two babies and your body is never going to be the same ever again. Now, my body recuperated relatively fast and I'm back at my old weight. However, things aren't really the same. Hips are wider, skin around my belly a bit looser and my boobs smaller and saggier. That basically means I need a new wardrobe, starting with the lingerie, because let's be honest, how sexy is it with a bra that's hanging from your body like little bags because you boobs don't fill it out? Now, I'm proud that my body carried, gave birth and fed my two perfectly beautiful girls and I don't mind that it shows that I actually been through it. But even if I feel this way I can't help that I'm a bit irritated on today's abnormal ideals. And I guess it affects me a little bit even if I don't want to admit it... Pictures of celebrities that have babies and look skinnier than ever is everywhere. Actually it seems like a lot of them look younger and fitter than ever after several pregnancies. Then again they probably have personal trainers, nannies, chefs to cook healthy meals for them and money to get a boob job and liposuction, which we ordinary deadly people don't.

Anyway, lately I've been sneaking around the lingerie department when I walked through different clothing stores and I'm a bit chocked. What a range off different kinds of bras there are! I didn't even see them before I got pregnant but now they're everywhere! Push up pads, control, firm and lift up... Is it more common nowadays or am I just more sensitive to these types of things?

These strange looking push up pads are to be found in all clothes stores with a lingerie department. Did things like these even exist a few years back?

Finally I did something that I postponed for too long. I took the metro to the city alone, took a deep breath and went to the lingerie department at Åhlens. I didn't bye lingerie for years, except for a few breastfeeding bras that I, after the last breastfeeding, threw out with a sigh of relief... One hour later and almost 1000 SEK (150 CAD) poorer I went home with 2 new bras and 4 new panties. But no push up pads. After all, it's very convenient to have small boobs; they're light, I easily carry them around and they fit into most clothes. And I actually like them even if they're a bit saggy.

5 comments:

  1. Härligt! Jag brukade ha BH med metallskena (säger man då?) under innan jag fick barn. Men under amningen blev jag så van att inte ha det att jag köpte två vanliga BHar utan metall häromsistens. Ingen pushup, men lite vadderade...varmt och skönt tycker mina hängiga bröst =) Lena B

    ReplyDelete
  2. Ja, jag hade ALLTID bygel BH tidigare också men nu köpte jag utan. Så himla mycket skönare!

    ReplyDelete
  3. Ha ha, bygel-BH heter det visst. Usch, jag börjar bli som Dolph och gänget som bott för länge utomlands ;) Ja, vem fan bryr sig om byglar och pushup när man är småbarnsmamma? =)Bekvämt ska det vara.

    ReplyDelete
  4. Jag var också och handlade BH för första gången på evigheter i veckan. Och blev rätt deprimerad på kuppen. Jag hittade inte en enda BH utan vaddering på hela Lindex, och de allra flest hade extra tjocka ilägg. Fan! Så var det inte sist jag handlade... vilket iofs var några år sen, men det är verkligen ännu ett litet tecken på att skönhetsidealen helt håller på att balla ur. Snart ska vi likna barbie allihopa. Det är så lustigt, eller inte, hur det samtidigt pågår två rörelser då det gäller kvinnors situation... På ett plan är vi så mycket friare och så mycket mer subjekt i våra egna liv än våra mammor, samtidigt som vi alltmer måste förhålla oss till en kvinnobild som är en spegling av ett, som man tycker borde vara, förlegat manligt begär till kvinnan som sexobjekt. Jag har inget emot sex, tvärtom, men föredrar att det är två sexsubjekt som möts och är tillsammans.
    Värst vad jag gick igång=)

    ReplyDelete
  5. Lena B: hur länge har du egentligen bott utomlands ;)? Man tappar ord otroligt fort, jag hade svårigheter att hitta svenska ord ibland och då bodde jag "bara" i Montreal i 2 år...
    Katarina: ja, det är en synnerligen konstig ekvation som inte riktigt går ihop, detta med att vara skönhetsideal a la barbie men samtidigt skitsmart, karriärinriktad och frigjord. Ibland blir jag bara så trött...

    ReplyDelete