Saturday 5 November 2011

WE'RE MOVING TO SWEDEN!!!

Finally everything is clear. In two weeks from now the whole family is moving to Sweden. More specifically back to beautiful Stockholm. It feels amazing, fun, great and just a little bit nerve wrecking. It's a lot of emotions since we of course are going to miss our Canadian family, friends and our new house that we're leaving behind.



On top of this H surprised me with a date night last night. Around 6 pm the doorbell rang and there was my sister-in-law with her sleepover kit ready to baby sit. It was then I realized that's why H had bugged me about taking a shower all day. I thought I wasn't in that terrible state, just a bit of baby vomit and cereal on my shoulder. Anyway, after a nice shower, change of clothes and more make up than I've had for a loooooong time of we went! Downtown Montreal a Friday night, cozy club with a talented Swedish artist, Loney dear, and for a little, little while I forgot about baby vomit, diapers, rashes and sleepless nights...

7 comments:

  1. sounds great, glad to hear you had such a good night. Can't believe your going sooo soon :0( We'll really miss you guys!

    ReplyDelete
  2. Nej men vad roligt! Hur kommer det sig att ni flyttar tillbaks, har du fått läkarjobb här hemma? Då får vi ta och träffas sen när ni är här och Malte har anlänt!

    ReplyDelete
  3. Ja, det känns jättekul! H har fått en nytt kontrakt och jag har fortfarande kvar mitt "gamla" jobb (som inte är så gammalt, jag hann jobba i typ 9 månader sedan kom Lovisa) där jag har min biomedicisnka analytikertjänst med forskningsinriktning. Jag har en medicine doktorsexamen men det betyder inte att jag har läkarlegitimation. Som tur är ;)!
    Klart vi ska träffas när Malte kommit! Det närmar sig!!!

    ReplyDelete
  4. Ah vad kul - det ser jag fram emot! Så många krångliga titlar på ditt jobb, vad betyder det egentligen - medicine doktorsexamen, att du är "top dog" inom ditt område? När går flytten då?

    ReplyDelete
  5. Ha, ha! Ja, det är en konstig titel. Medicine doktorsexamen innebär att jag har den högsta universitetsexamen inom medicin. 4 års heltidstudier med en klar och godkänd avhandling. Titeln som används internationellt är PhD.
    Flyget går den 19e och vi landar den 20e november på Arlanda.
    När väntas Malte anlända???

    ReplyDelete
  6. Ok,vad är det som krävs för läkare då? Låter ju som det iallafall ;-)
    Är så stolt över att ha en så driven vän som dig, cudos till dig som strävar framåt och inte ger dig förrän du har det bästa!
    Malte beräknas till den 28 november men vi får se när han dyker upp! Om jag får bestämma (ja - jag vet det får jag inte) så kommer han nu!

    ReplyDelete