Thursday 30 June 2011

Everybody can comment!

I changed the settings so now it's possible for everyone to comment, you don't need a Google account. So please comment, I have around 1000 readers per month from all around the world and I'm a bit curious who you are! Leave a trace! You can be anonymous if you prefer.

Today I'm cleaning out my closet, all clothes that hasn't been used for over 3 years is going to charity (if you think 3 years is a long time bare in mind I've been pregnant and breastfeeding for almost 3 years)! That's one good thing with moving frequently, you don't keep old shit (positive thinking!)...

Today's cutest was when Lovisa said her own name for the very first time this morning at the breakfast table. She pointed at H and said "papa", she pointed at me and said "mamma", she pointed at Andréa and said "Nea" and then she pointed at herself and said "Visa". Then she smiled with her whole face, all proud. My little talker!

New words and sentences everyday now, it's so fun!

10 comments:

  1. Heeeej! älskar o läsa din blogg! Kram //Kerstin o Gabbe

    ReplyDelete
  2. Åh, tack Kerstin :)! Säger Gabbe sitt eget nämn än? Kram!

    ReplyDelete
  3. "namn" ska det förstås va!

    ReplyDelete
  4. Äntligen kan jag kommentera också =) Tycker det är kul att läsa om vad du och dina småttingar har för er. Men hur ska du ha tid att skriva nu med flytt och allt? ;)
    Önskar jag kunde ta och blogga också...
    Lena B

    ReplyDelete
  5. Ja Lena, det undrar jag med! Men det är min lilla terapistund så jag ska försöka fortsätta :). För nån psykoterapi har jag verkligen inte tid med ;)! Klart du kan blogga! Det skulle med all sannolikhet uppskattas av din familj i Sverige... Kram!

    ReplyDelete
  6. Nä, det gör han inte :0( Försöker lära honom... Han sger alla andras ia, alltid nått ;0) Kram //Kerstin

    ReplyDelete
  7. Hej hej!

    Jag, min man och våra två barn bodde i Montreal under ett år när jag skrev min doktorsavhandling. Vi trivdes fantastiskt och då och då drabbas jag av akut Montreallängtan... idag tex... och då händer det att jag googlar och hamnar på alla möjliga o omöjliga Montrealsidor. Din till exempel. Jättekul att läsa!

    ReplyDelete
  8. Åh, vad roligt! Ja, både att du gillar Montreal och min blogg. Ni får helt enkelt planera en semestertripp. Hör av dig i sånafall!

    ReplyDelete
  9. Vi har varit tillbaka några gånger (bodde där 2003-2004), och kommer nog dit en sväng nästa år igen. Vi bodde i Mile End och älskar blandningen av människor där. Det är nåt avslappnat och vänligt över Montreal som är lätt att bli beroende av :)
    Ha de bra!

    ReplyDelete
  10. Montreal är härligt och ffa människorna. Kul att ni återvänder då och då. Som sagt, hör gärna av er när ni kommer :).

    ReplyDelete