Wednesday 6 July 2011

The daycare of dreams.

Is the beautiful name of Lovisa's wonderful daycare. Or, as it's called in french, Garderie des Rêves. And it is actually a parents dream to have a daycare like this. It's runned by 2 dedicated sisters. They do everything! They cook from scratch and bake their own bread. The kids are so stimulated and since Lovisa started in decemeber she learned so much. This morning H gave them the news that we're moving and Lovisa has to quit daycare. They are really sad to see her go. So I'm sitting here feeling sad to. In my dream my children we're going to go to the same daycare until they started school. Just like I did. I went to "Gullvivan" ("The Cowslip" Google translate tells me, is that really the right translation?), when I started I was still a baby and when I left I was starting school. It was like a second home. But I have a feeling my girls are going to attend several more daycares... Being part of this vagabond family has it's advantages and disadvantages.




 Mammas little handy man!

2 comments:

  1. Hej Karin! Tjoff så de växer, barnen - men det vore ju underligt annars! Jag kom ner till Öland med Sasha, 14, i onsdags och på lördagsmorgonen åkte han tillbaka till stan - "booooored". Han växer också, så det knakar. Det heter Cowslip; om man tänker efter så ser de lite ut som kons mun (heter det mun på en ko?). Nåja. Hoppas allt är bra; jag följer dina göranden på bloggen - det är kul att läsa. Idag är det mulet här på Öland men jag ska snöra på mig springskorna och susa iväg - jag har anmält mig till Tjejmilen i september så det är bara att ligga i. Stor kram till dig och familjen! Ha det bäst!/Lena

    ReplyDelete
  2. Hej Lena! Ja, tänk! Att din pojk drar till stan själv bara sådär! Det har jag svårt att tänka om mina småttingar, men en dag sitter väl H och jag där helt själva! Huvva!
    Du är så himla duktig, jag längtar så efter att komma igång med träningen. Ja, ja, en sak i taget ;). Lycka till med tjejmilen då! Kram!

    ReplyDelete